shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

مشاوره کسب و کار به چه معناست؟

از گذشته ‌های دور تا دنیای مدرن امروز، مشورت گرفتن در تمام زمینه‌ها یک گزینه مفید، پسندیده و توصیه شده بوده است. زبده ‎ترین‎ های حوزه‎های مختلف هم به مشاوره گرفتن نیاز دارند. مشاوره کسب و کار یکی از عواملی است که در زمینه‌ های اقتصادی می تواند تفاوت های عظیمی بیافریند.

مشاوران کسب و کار تقریبا هرگز از واژه‌ «مشکل» استفاده نمی‌ کنند، در عوض درباره فرصت‌هایی صحبت می‎کنند که می ‌تواند برای کسب و کارها ارزش آفرینی کند. اگر از یک مشاور کسب و کار بپرسید چه کاری انجام می ‌دهد؟ احتمالا این جواب را دریافت می‌کنید <کار من در حیطه راهکارهای کسب و کار است.


با وجود انتقاداتی که در زمینه مشاوره کسب و کار وجود دارد آنها واقعا این قابلیت را دارند که به شرکت متوسط ارزش بخشیده و موجب رونق کسب و کارها شوند. اما باید بدانید چرا و چه زمانی باید از مشاوره کسب و کار استفاده کرد. دامنه وسیعی از مشکلات کسب و کاری وجود دارد، که مشاوران کسب و کار می‎توانند برای آن راهکار ارائه دهند. انواع مختلف مشاوره کسب و کار در مواجهه با مشکلات، ایده‎های متفاوتی را عرضه می‎کنند.

شرکت مشاوره


شرکت مشاوره یکی از انواع شرکت های پشتیبان در ایران و سایر نقاط جهان محسوب می شوند. به این صورت که با  عقد قرارداد با شرکت های بزرگتر و یا دولت و شرکت های وابسته به آن کلیه امور مربوط به فرآیند های مهندسی این شرکت ها را به عنوان یک مشاور بر عهده گرفته  و برای خدمات مورد نیاز این شرکت ها در کنار آنها خواهند بود. شرکت مشاوره با ثبت موضوع فعالیت مهندسی خود و همچنین تعیین محدوده مشاوره و کارایی شرکت و با هدف کمک و بهبود فرآیند های مربوط به این حوزه اقدام می نمایند.

همانگونه که از اسم این شرکت ها مشخص است شرکت های مهندسی مشاور در امور اجرایی وارد نمی شوند و تنها با ارائه خدمات پروژه ای و مشاوره ای و به عنوان مغز متفکر یک رویداد مهندسی کلان وارد کار می شوند .                                       

شرکت مشاوره انجام اموری مانند ارائه دیدگاه، نقشه، راهکار و همچنین امور نظارت و طراحی  و مشاوره یک پروژه را بر عهده دارند و به عنوان پیمانکار با حضور در مناقصات شرکت ها و عقد قرارداد پروژه را تا مرحله نهایی از نظر نظارتی و مشاوره ای و طراحی پشتیبانی خواهند کرد.

اما نکته حائز اهمیت در این شرکت ها استفاده از واژه مهندس در نام گذاری این شرکت ها می باشد. شرکت های مشاوره با توجه به موضوع فعالیت خود می توانند در زمینه ای که فعالیت خواهند کرد از واژه مشاور استفاده نمایند و این می تواند با ارائه مجوز و یا گاها بدون ارائه مجوز فعالیت باعث ثبت شرکت شود. ولیکن واژه مهندسی با توجه به حساسیت و تخصصی بودن این موضوع باید طبق  قاعده و قانون موجود در شرکت استفاده شود. سایت تخصصی و آموزشی شاپرک تمامی حوزه های مختلف مشاوره کسب و کار را به شما آموزش میدهد و به فعالیت ها کاری شما رونق می بخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد