به بیان دیگر نتورک مارکتینگ نوعی استراتژی برای فروش است که یک شرکت محصولات خود را بدون تبلیغات و به طور مستقیم به واسطه شبکه انسانی و اجتماعی به مصرفکننده می رساند.
شرکت های بازاریابی از سال ۱۳۹۰ با مجوز رسمی وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین تاییدیه شورای نگهبان در خصوص درآمد شرعی حاصل از آن فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما با بررسی نماد شرکتهای بازاریابی تا حدودی به قانونی و یا غیرقانونی بودن آن می توان پی برد که رنگ سبز نماد مجاز به فعالیت رنگ زرد نماد مجاز به فعالیت یک ماهه رنگ قرمز نماد تعلیق موقت ۶ ماه و رنگ مشکی نماد اتمام مجوز فعالیت شرکت میباشد.
1_کیفیت کالا: همانطور که ذکر شد نتورک مارکتینگ را به واسطه شبکه انسانی گسترش می دهیم به طور مثال فردی برای یک ویژگی خاص یک محصول آن محصول را به افراد و اطرافیان خود معرفی می کند؛ پس اگر کیفیت پایین است و یا ویژگی خاصی ندارد نمیتوانید مشتری را برای خرید ترغیب کنید و در نتیجه در نتورک مارکتینگ موفق نخواهید بود.
2_ توانایی تیم سازی و مدیریت آن: مارکتینگ هرچه زیرمجموعه بیشتر و فعال تری داشته باشید؛ بیشتر موفق خواهید بود( من در ازای فروش آنها هم سود دریافت می کنید) برای موفقیت در نتورک مارکتینگ باید این توانایی را داشته باشید افراد زیادی را به تیم خود بیاورید افرادی که دارای مهارت های فروش هستند و می توانند مشتری را جذب کنند و فنون مختلف بازاریابی حضوری را میدانند و از داشتن یک تیم خوب و عالی برای موفق شدن در نتورک مارکتینگ الزامیست.
شرکت های هرمی مجموعهای است که به زیرمجموعه هایش حق کمیسیون میدهد تا افراد جدید را به مجموعه هایش اضافه کند و در شرکت های هرمی محصول به فروش نمی رود به همین دلیل فعالیت شرکتهای هرمی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران غیرقانونی میباشد امان سفر مارکت حق قانونی است و همانطور که ذکر شد محصولی را که شرکت تولید می کند به طور مستقیم به مصرف کننده می رساند.
به طور معمول قدرت شرکت های بازاریابی در ۵ سال اول فعالیت خود مشخص می شود اگر از ۵ سال پیش تا فعالیت داشته و در این پنج سال به تمام تعهدات خود عمل کرده بود احتمال شکست این شرکت یک درصد میباشد.
دومین فاکتوری که بسیار اهمیت دارد محصولات شرکت می باشد؛ محصولی که در سبد خرید مشتری قرار می گیرد باید علاوه بر منحصر به فرد بودن آن کیفیت بالا و قیمت مناسب نیاز داشته باشد به طوری که قیمت محصول از قیمت محصولات مشابه آن در بازار بیشتر نباشد.
رضایت مشتریان آخرین و مهمترین فاکتور ای است که در اینجا بررسی خواهیم کرد؛ اینکه محصولات یک شرکت توسط مصرف کنندگان آن مورد توجه و حمایت قرار بگیرد یک ویژگی مهم برای فروش بیشتر محصولات آن شرکت می باشد پس با توجه به درجه اهمیت بالای رضایت مشتریان در شرکت های شناخته شده در سطح جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفته و تبدیل به اصلی ترین معیار برای انتخاب شرکت شده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت علی مقدم کیا مراجعه بفرمایید.