shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

دستورالعمل نهایی خرید عمده کفش کار

افرادی که در کارگاه های تولید یا ساختمان ها در حال کار هستند با خطرات زیادی مواجه هستند. به همین دلیل انتخاب یک کفش کار مناسب برای آن‌ها نکته بسیار مهمی است. کفش کار راحت با تهویه مناسب و یا حرارت بالا برای کار در زمستان می‌تواند بسیار به شما کمک کند. همچنین بسیاری از استاندارد‌های بهداشت و حفاظت صنعتی ناظر به استفاده از کفش ایمنی مناسب هستند. 

در این میان بسیاری از کارفرمایان به خرید عمده کفش کار برای کارگران خود تمایل دارند. اما نمی‌دانند چگونه باید برای خرید عمده کفش کار اقدام کنند.همچنین معیارهای خرید عمده کفش کار نیز برای آنان ممکن است مبهم باشد. با مطالعه‌ی این یادداشت می‌توانید به جمع‌بندی‌ای ابتدای برای مقایسه‌ی محصولات موجود در بازار برسید.

کفش کار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

خرید عمده کفش کار ایمن و استاندارد از جمله کارهایی است که هر کارفرمایی باید آن را مدنظر قرار دهد. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در این میان مد نظر قرار بگیرند شامل این مسائل می‌باشد.

امنیت و ایمنی بالا

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی هایی که برای یک کفش کار خوب و ایمن در استانداردهای بین المللی تعریف شده است، ناحیه نوک انگشت پا است. به این معنا که یک انگشت پا باید بتواند در برابر فشار سقوط یک وزنه 20 کیلوگرمی از ارتفاع 1 متری و همچنین 200 ژول انرژی جنبشی تحمل داشته باشد.

خاصیت عایقی در برابر جریان الکتریسیته نیز برای کارگران مورد اهمیت است. این امر به ویژه برای کارگرانی که در محیط‌های صنعتی با برق سه فاز کار می‌کنند مهم است. اهمال در توجه به این نکته در خرید عمده کفش کار ممکن است در آینده سبب تشدید شدت آسیب‌های ناشی از حوادث کار شود. 

علاوه بر آن کفش باید در برابر آلودگی حرارتی نیز از خود مقاومت نشان دهد. افرادی که هنگام کار با آتش و مواد مذاب در تماس هستند باید کفش نسوز عایق حرارت به پا کنند. کفش کار عموما در برابر ساییدگی، لغزش و بریدگی نیز مقاوم است. مقاومت کفش ایمنی در برابر خطرات کاری به استانداردهای به خصوصی تعریف و سنجیده می‌شود.

کفش کار ایمنی

راحتی و بهداشت مناسب

کفش کار علاوه بر ایمنی باید از راحتی و تبادل هوای مناسب نیز برخوردار باشد. زیرا تنها خطرات محیط کار نیستند که می‌توانند آسیب زننده و محل کار باشند. داشتن کفش به پا در زمان طولانی خود به تنهایی می‌تواند سلامتی افراد را تهدید کند. تعریق پا و احتمال ابتلا به قارچ، آسیب به ستون فقرات به علت فرم ناصحیح کفش و خستگی مفرط نیز از خطرات محیط کاری به شمار می‌روند. کفش کار در مجموع باید از همه‌ی جوانب ایمنی و سلامت افراد شاغل در محیط‌های کاری را تامین کند.

طول عمر زیاد

معمولا کفش های کار را از چرم بوفالو یا گاو می‌سازند تا طول عمر آن را افزایش دهند. همانطور که می‌دانید کفش‌هایی که جنس آن ها از چرم است دارای دوام بالایی هستند و نسبت به دیگر کفش ها دیرتر از کار می‌افتند.

ارتفاع کفش کار

ارتفاع کفش کار هرچه بلندتر برای خطوط و محافظت در جنگل های عمیق بهتر است. اما پوشیدن چکمه های بلندتر سخت تر و سنگین تر است. چکمه های کوتاه تر ، سبک تر ، خنک تر و برای استفاده های همه جانبه بهتر هستند.

وزن کفش کار

با کیفیت ترین چکمه ها (سفیدها و وسکوها) بسیار قوی هستند اما بسیار سنگین هستند. کوله پشتی ها می‌گویند یک پوند روی پاهایتان برابر با 5 بسته شماست. این را در ذهن داشته باشید. در گذشته ، کفش‌های سنگین‌تر با پشتیبانی بهتری همراه بودند. امروزه ، مواد بهتر و درک بیشتر از پشتیبانی قوس ، کفش‌های سبک وزن را قادر می‌سازد تا پشتیبانی کلی عالی داشته باشند. پس اگر قصد خرید عمده کفش کار دارید به این نکته توجه کنید.

خرید عمده کفش کار صنعتی

مقاومت در برابر آب 

برخی از چکمه ها دارای چرم های ضد آب هستند. برخی غشای ضد آب دارند (Gore-Tex). بعضی از آنها با مواد مخصوص تنفس ساخته می‌شوند. چکمه های ضد آب می‌توانند عالی باشند وقتی که شما تمام روز را در آب می‌ایستد ، اما رطوبت را خارج نمی‌کند (با وجود ادعاها). پاهای شما همیشه در چکمه هایی با غشای ضد آب احساس گرما و مرطوب می‌کنند. خشک شدن چکمه های ضد آب نیز هر شب سخت تر خواهد شد.

عایق بندی

با کاهش دما ، چکمه های عایق بندی شده برای استفاده در فضای باز ضروری است. بدانید که این چکمه ها در تابستان داغ خواهند شد و باعث تعریق پاها می‌شوند. برای تابستان چکمه هایی با بالاتنه پارچه ای یا مشبک را در نظر بگیرید.

خرید عمده کفش کار از یونکس

آخرین نکته‌ای که باد در خرید کفش کار در نظر بگیرید، انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید محصولات با کیفیت و مطمئن است. فروشگاه اینترنتی یونکس یکی از معتبرترین و بهترین جاهایی است که می‌توانید برای خرید لوازم کار خود انتخاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد