shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

کارت حافظه چیست؟

کارت حافظه یا SD کارت در دستگاه های دیجیتال مختلفی مثل دوربین های دیجیتال، گوشی های موبایل و غیره استفاده می شود. این نوع کارت حافظه به عنوان یک حافظه جانبی برای ذخیره سازی اطلاعات در دستگاه های قابل حمل به کار برده می شود که باعث ارتقای ظرفیت حافظه دستگاه نیز خواهد شد. در ادامه شما را با انواع کارت حافظه و رم کامپیوتر آشنا خواهیم کرد.

C:\Users\DiaKoSystem\Desktop\download (4).jpg

انواع کارت های حافظه

کارت های حافظه با توجه به تشابهات ظاهری مدل های مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

  • کارت حافظه مینی: این نوع کارت در سال 2003 به وسیله شرکت سن دیسک تولید شد. کارت حافظه مینی ابتدا در گوشی های موبایل استفاده می شد و برای استفاده در کامپیوترها نیاز به آداپتور داشت. اما امروزه به دلیل عدم استفاده این کارت ها در دستگاه های هوشمند دیگر تولید نمی شود. و انواع دیگری از کارت های حافظه sd برای بکارگیری در دستگاه های مختلف تولید شده است. 

  • کارت حافظه میکرو: مینی کارت به دلیل اینکه برای تلفن همراه بزرگ بودند شرکت های مختلف تصمیم گرفتند که آن را در ابعاد کوچکتر تقسیم کنند. میکرو کارت ها اولین بار در سال 2005 به بازار عرضه شدند. این مدل کارت بسیار کوچک است و امروزه در بین کاربران اندرویدی محبوبیت زیادی دارد. 

  • کارت حافظه های SDHC: این نوع کارت حافظه در سال 2006 تولید شد و برای ذخیره دیتا در حجم بالا استفاده می شود و تا ظرفیت 2 گیگابایت را می تواند پشتیبانی کند. همچنین این کارت ها بیشتر در دوربین های عکاسی استفاده می شود و یکی از پرکاربرد ترین حافظه های Card SD  محسوب می شود. 

  • کارت حافظه SDXC  : ابعاد این مدل از کارت های حافظه همانند ابعاد کارت SD هستند. و ظرفیت تا 2 ترابایت را هم پشتیبانی می کنند. در عین حال سرعت پردازش کارت های SDXC به دلیل اینکه از ورژن سوم CSD و فایل های سیستمی EXFAT استفاده می کند بالاتر از سایر کارت های حافظه می باشد. در حال حاضر بیشتر سیستم های عامل نسخه 7 به بعد، مثل ویندوز، لینوکس و مک از این مدل کارت حافظه پشتیبانی می کنند. 

منظور از رم کامپیوتر چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کل حافظه های کامپیوتر به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. به حافظه داخلی حافظه اصلی و یا اولیه گفته می شود و میزان اطلاعات کوچکی را ذخیره می کند. حافظه خارجی یا ثانویه به دستگاه های ذخیره سازی مثل هارد دیسک ها، SSD ها و DVD  که اطلاعات را به صورت دائم ذخیره می کنند گفته می شود. 

C:\Users\DiaKoSystem\Desktop\download (3).jpg

حال می خواهیم بدانیم کار رم در کامپیوتر چیست؟ بخش مهمی از کامپیوتر حافظه رم آن می باشد و اگر پر شود سرعت سیستم عامل هم در انجام فرآیند ها پایین می آید. 

به طور کل کامپیوتر اطلاعاتی را که به سرعت به آن نیاز پیدا خواهد کرد در حافظه رم ذخیره می کند. یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید رم حجم حافظه است. اگر بخواهیم در کامپیوتر برخی بازی ها و نرم افزار ها را اجرا کنیم به مقدار حداقلی از حجم رم احتیاج خواهیم داشت. 

جمع بندی

به طور کل رم کامپیوتر اهمیت زیادی دارد و اگر حجم آن کم باشد سرعت کامپیوتر نیز به شدت کاهش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود رم بیشتری نسبت به مقداری که مورد نیاز ماست تهیه کنیم تا به مشکل برنخوریم. هنگام خرید رم کامپیوتر علاوه بر حجم آن باید به فاکتور های دیگری از قبیل سرعت کلاک، زمان بندی و تعداد کانال ها نیز توجه کنید. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد