shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

ایزوگام بهتر است یا قیرگونی

قیرگونی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های عایق‌کاری ساختمان است؛ که هنوز خواهان زیادی دارد. اما در سمت دیگر، ایزوگام‌ها هستند؛ که روشی سریع و به‌روز برای عایق‌کاری ساختمان‌ها است. ازآنجاکه هر دو روش به‌خوبی مؤثر هستند؛ برای بسیاری از افراد سؤال پیش می‌آید که برای عایق‌کاری بهتر است. دراین‌بین، تبلیغات شرکت‌هایی که در زمینه‌ی فروش ایزوگام فعالیت دارند؛ باعث سردرگمی بیشتر مردم نیز می‌شود.

به همین خاطر امروز قصد داریم؛ تا در این مقاله به مقایسه‌ی ایزوگام و قیرگونی، به‌عنوان دو مورد از بهترین روش‌های عایق‌کاری ساختمان بپردازیم. اگر شما نیز در انتخاب بین این دو روش مردد شده‌اید؛ در این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی مختصر با قیرگونی و ایزوگام

از گذشته‌های دور، استفاده از قیر و فرآورده‌های آن برای عایق‌کاری رطوبتی ساختمان‌ها، کاربرد فراوانی داشته است. امروزه نیز از این ماده در دو روش قیرگونی و ایزوگام برای عایق‌کاری سازه‌ها استفاده می‌شود. روش آب‌بندی و عایق‌کاری با در این دو روش، تقریباً مشابه هم می‌باشد. در هر دو این روش‌ها قیر با لایه‌های توری تقویت شده تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

در قیرگونی همان‌طور که از نامش مشخص است؛ قیر مورداستفاده با لایه‌های گونی تقویت می‌شود. اما در ایزوگام، از لایه‌های الیاف شیشه و پلی‌استر اضافه می‌شود. هم‌چنین در این روش علاوه بر قیر از دولایه پلی‌اتیلن نیز کمک گرفته می‌شود. که باعث می‌شود؛ ایزوگام نسبت به حلال‌های مختلف واکنش کمتری نشان دهد.

مقایسه ایزوگام و قیرگونی

در گذشته با توجه به قیمت پایینتر قیرگونی از این روش استقبال بیشتری می‌شد؛ اما امروزه با توجه به نزدیک شدن قیمت‌ها؛ فروش ایزوگام افزایش چشم‌گیری داشته است. امروزه با توجه به تبلیغاتی که شرکت‌ها و افراد فعال در زمینه‌ی عایق‌کاری ساختمان دارند؛ انتخاب بین این دو روش برای خیلی از افراد دشوار شده است.

مواردی که باید در مقایسه این دو روش در نظر داشته باشید؛ به شرح ذیل می‌باشد:

  •          ایزوگام وزن کمتری داشته و روندگی بسیار پایینی دارد.
  •          اجرای ایزوگام ساده‌تر بوده و محیط را کم‌تر کثیف می‌کند. و بیشتر شرکت‌هایی که در زمینه‌ی فروش ایزوگام فعالیت دارند. افراد متخصصی را نیز برای نصب ایزوگام به شما پیشنهاد می‌دهند.
  •          بسته به جنس و تجربه‌ی مجری، ایزوگام معمولاً کارآمدی بیشتری دارد.
  •          ایزوگام دوام بیشتری نسبت به قیرگونی دارد.
  •          ایزوگام‌های مرغوب، در برابر نور خورشید به‌خوبی مقاوم هستند؛ و به‌راحتی نرم نمی‌شوند.
  •          ایزوگام‌ها با توجه به لایه‌های پلی‌اتیلن، در برابر حلال‌های مختلف به‌خوبی مقاوم هستند.
  •          چگالی قیرگونی بسیار بیشتر از ایزوگام است. به همین خاطر در یک سطح مشخص، نسبت به ایزوگام وزن بیشتری دارد.
  •         شرکت‌هایی که در زمینه‌ی فروش ایزوگام فعالیت دارند؛ برای حفظ و افزایش اعتبار نام خود، تحقیقات و سرمایه‌گذاری‌هایی زیادی را برای افزایش کیفت محصولات خود تخصیص می‌دهند.
  •          نصب ایزوگام هزینه‌ی بیشتری نسبت به قیرگونی دارد؛ اما ماندگاری بالای آن می‌تواند این تفاوت هزینه را توجیه نماید.
  •          ایزوگام‌ها ضخامت کمتری نسبت به قیرگونی دارند.
  •          از ایزوگام‌ها می‌توان به‌راحتی برای عایق‌کاری دیوارهای نیز استفاده نمود.

نتیجه گیری

اگرچه قیرگونی به‌خوبی می‌تواند با هزینه‌ی کمتر ساختمان شما را در برابر نفوذ آب عایق کند؛ اما ایزوگام کیفیت بالاتری داشته و عمر مفید آن بیشتر است. اما باید توجه داشته باشید که ایزوگامی که تهیه می‌کنید باید باکیفیت و مرغوب باشد. به همین خاطر باید آن را از شرکت‌های معتبر تهیه نمایید.

یکی از شرکت‌های فعالی که در زمینه‌ی نصب و فروش ایزوگام و قیرگونی فعالیت دارد؛ شرکت ایزوگام ایران است. کارشناسان باتجربه‌ی این شرکت با صبر و به‌طور کامل جوابگوی، سؤالات شما در زمینه‌ی عایق سازی ساختمان‌ها هستند. به همین منظور، شما می‌توانید برای تهیه انواع ایزوگام به سایت این شرکت  https://izogamiran.com مراجعه نمایید. هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ایزوگام توصیه می‌شود؛ مقالات موجود در سایت را نیز مطالعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد