shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

هارد دیسک و هارد اس اس دی

هارد دیسک

هارد دیسک یکی از لوازم جانبی لپ تاپ ها است که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را دارد. انواع مختلفی از هارد دیسک در بازار موجود است. هارد اس اس دی یکی از نمونه های هارد دیسک است که جدیدا تولید و در بازار روانه شده است

استفاده از لپ تاپ با توجه به دیجیتالی شدن دنیای امروز یک نیاز ضروری برای بسیاری از افراد شد. کسانی که از لپ تاپ استفاده میکنند اولین و مهمترین دغدغه آنها داشتن یک هارد دیسک خوب می باشد. هارد اس اس دی می تواند یک انتخاب خوب باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با این نوع هارد دیسک بیشتر آشنا کنیم.

هارد اس اس دی

هارد اس اس دی

هارد اس اس دی با داشتن ظرفیت های مختلف و سرعت انتقال بالا یک گزینه بسیار مناسب برای انتخاب هارد می باشد.

تکنولوژی ساخت هارد دیسک بسرعت در حال تکامل و پیشرفت هستند. هارد اس اس دی یک تکنولوژی جدید در دنیای حافظه ذخیره سازی است که با اندازه کوچکتر و سرعتی بیشتر همچنین مورد اطمینان بودن به سرعت از دیگر هارد های ذخیره سازی پیشی گرفته است.

هارد اس اس دی دارای قیمت بالاتری نسبت به هارد های معمولی است ولی با توجه به ارزش آن بسیار محبوب شده و افراد زیادی از این هارد استفاده می کنند.

مزایای هارد SSD

کارای

هارد ssd می تواند سریع تر از هارد های معمولی به اطلاعات دسترسی داشته باشد و سرعت انجام کارها را برای شما بیشتر می کند و در بهبود عملکرد سیستم شما تاثیر بسزایی دارد که در استفاده از برنامه های مختلف سیستم خود مانند فتوشاپ کارآرایی را افزایش می دهد.

اطمینان بالا

یکی از مهمترین قابلیت های هارد های اس اس دی قابلیت اطمینان آن است و با خیال راحت می توانید داده های خود را بر روی آن ذخیره کنید. هارد اس اس دی نسبت به هارد دیسک های معمولی کمتر دچار مشکل می شوند و با توجه به داشتن مهندسی بهتر و با داشتن طول عمر طولانی، مقاومت بیشتر برای ذخیره اطلاعات گزینه مناسبی محسوب می شود.

ظرفیت

ظرفیت هاردهای اس اس دی به طور چشمگیری در حال افزایش است که این روند افزایش حافظه نسبت به هارد های معمولی بسیار بیشتر است و در آینده نزدیک هارد اس اس دی را  با حافظه های بالا و قیمتی مناسب تر می توانید خریداری کنید.

در گذشته نه چندان دور هارد دیسک در حافظه های در حد چند صد مگابایتی بودن ولی امروزه حافظه های چند ترابایتی و با سرعت انتقال بالا را می بینیم.

انواع هارد های اس اس دی

هارد ssd سامسونگ

سامسونگ این برند مشهور کره جنوبی علاوه بر ساختن تلویزیون و گوشی های موبایل، در زمینه تولید قطعات لپ تاپ و کامپیوتر فعالیت می کند و توانسته خود را در این بازار جای دهد. یکی از این محصولات 860 Evo 250GB V-NAND MLC Internal SSD Drive است که با وزن ۵۰ گرم و ظرفیت 250 گیگابایتی و با استفاده از رابط ساتا و سرعت خواندن اطلاعات 550 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 520 مگابایت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار گرفته است.

هارد ssd ای دیتا

ای دیتا یکی دیگر از برند های ساخت هارد اس اس دی است که در این زمینه جز برترین ها می باشد. ای دیتا با ارائه محصول خود مانند Ultimate SU800 256GB 3D-NAND Internal SSD Drive نشان داد که می تواند جز برترین شرکت تولید هارد اس اس دی باشد. این محصول دارای قابلیت کنترل کننده SMI دارد و می‌تواند سرعت ۵۶۰ و ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه‌ای را در خواندن و نوشتن به شما ارائه کندو همچنین در برابر ضربات فیزیکی بسیار مقاوم است.

هارد SSD وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال در زمینه تولید هارد دیسک نامی آشنا است و در تولید هارد های اس اس دی نیز شروع درخشانی داشته و یکی از محصولات محبوب این شرکت هارد اینترنال Green 120GB Internal SSD Drive می باشد که دارای قابلیت های از جمله ظرفیت 120 گیگابایتی و سرعت خواندن و نوشتن 540 و 430 مگابایت بر ثانیه مطابق استاندارد های روز دنیا در اختیار کاربران قرار گرفته است.

جمع بندی

با توجه به افزایش حجم فرمت های مختلف ویدیوها و عکسها و همچنین استفاده از برنامه های سنگین، داشتن یک هارد دیسک با ظرفیت، سرعت بالا و همچنین قابل اطمینان بودن، یک نیاز ضروری برای تمامی کاربران لپ تاپ ها بحساب می آید. هارد اس اس دی می تواند یک انتخاب خوب برای داشتن یک هارد دیسک مطمئن بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد