shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

نقش مشاوره مدیریت در شرکت ها و اهمیت آن

در دنیای امروزی در کسب و کار ها واژه ای جدید به نام مشاوره مدیریت مفهوم خاص و تازه ای پیدا کرده است. همچنین نقش مشاوره مدیریت در دنیای رقابت که با سرعت بالایی به سمت جلو می رود بسیار پر رنگ شده است.

تقریبا همه ی سازمان ها و شرکت ها از جمله خصوصی و بین المللی تمایل دارند تا از خدمات شرکت های مشاوره مدیریت بهره ببرند و از آن ها استفاده کنند.

همانطور که میدانید به خاطر اهمیت بالای این موضوع بسیاری از نویسنده های مطرح دنیا راجب مشاوره مدیریت کتاب نوشته اند و آنها را روانه بازار کرده اند.

برای این که بیشتر با مشاوره مدیریت آشنا شوید و بدانید که وظیفه مشاوره مدیریت دقیقا چیست با ما همراه باشید تا این اطلاعات را با شما در میان بگذاریم.

مشاوره مدیریت چیست؟

مشاوره مدیریت ( management consultation ) به معنای یک نوع خدمت می باشد. در این خدمت مشتریان را راهنمایی می کنند تا بتوانند مسایل مدیریتی و همچنین فرصت هایی که برایشان پیش خواهد آمد را شناسایی و در نهایت تحلیل کنند.

مشاوره مدیریت بر اساس شرایطی که مشتریان دارند راه حل هایی را پیشنهاد خواهند داد و اگر مشتریان آن پیشنهادات را قبول کند برای این که بتواند آن ها را به بهترین نحو اجرا کند نیاز به همراهی از سوی کارفرما خواهد داشت.

اگر بخواهیم مشاوره مدیریت را به طور خلاصه برای شما بیان کنیم به صورت زیر خواهد بود:

  • ارائه دادن روش های پر کاربرد در کسب و کار به شرکت ها و سازمان ها توسط فردی که در این زمینه متخصص است.

  • خدمتی می باشد که به ارائه دادن توصیه هایی به کارآفرینان و مدیران کسب و کار خواهد پرداخت.

  • به شرکت ها کمک می کند در زمینه تحلیل و توسعه سودمندی استراتژی های کسب و کار موفق باشند.

  • مشاوره مدیریت شغلی می باشد که به رهبران شرکت ها، دولت ها، سازمان ها و مراکز غیرانتفاعی، خدمات در زمینه مشاوره و سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار ارائه می دهد.

مشاور مدیر با مدیر چه فرقی دارد؟

امکان دارد برای همه ی شما سوال پیش آمده باشد که مشاور مدیر و مدیر چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

همانطور که انتظار می رود این 2 سمت نقش های متفاوتی با یکدیگر دارند و طبیعتا تاثیرات بسیار متفاوتی را بر روی سازمان خواهند گذاشت و وجود هر 2 بسیار ضروری است.

مشاور مدیر براساس موقعیتی که در سازمان یا شرکت دارا می باشد، می تواند بر روی فرد، گروه یا همچنین یک سازمان تاثیرگذار باشد، ولی همانطور که انتظار می رود قدرت مستقیم برای تغییر دادن یا اجرای برنامه ها را نخواهد داشت.

اما مدیر شخصی است که مسئولیت مستقیم دارد و می تواند مستقیم تصمیماتی برای اجرای امور و سایر کار ها بگیرد.

مشاور مدیر در سازمان فعالیت های برنامه ریزی، ارائه دادن توصیه های لازم، مدیریت مالی، بازرسی، تحلیل سیستم، تحقیقات بازار، طراحی محصول  و همچنین ایجاد امنیت توسعه منابع انسانی و ... را می تواند به عهده بگیرد.

اگر با مطالعه این مقاله سوالاتی راجب مشاوره مدیریت دارید و می خواهید بیشتر با آن آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم سایت شاپرک را مطالعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد