shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

معرفی خدمات مشاوره کسب و کار شرکت های مشاوره ای

آنچه که هنگام شروع کسب و کار برای مدیریت هرچه بهتر بسیار ضروری است بهره گیری از خدمات مشاوره، به خصوص خدمات مشاوره کسب و کار است. در حقیقت در زمان راه اندازی کسب و کار، بسیاری از افراد تمام جوانب را نمی سنجند و در نتیجه دچار مشکلات متعددی می شوند که سبب شکست و توقف کسب و کار آن ها می باشد. بنابراین اصولا هر شخصی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارد و یا حتی قصد دارد کسب و کار راه انداخته خود را رونق بیشتری بخشد، قطعا برای دریافت مشاوره کسب و کار اقدام می نماید.

حالا سوال بسیار مهمی پیش می آید که از چه کسی میتوان مشاوره کسب و کار گرفت؟ یا اصلا مشاوره کسب و کار چیست و چه تاثیری دارد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این نکات بپردازیم. پس با گروه شاپرک همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

برای درک بهتر این موضوع لازم است در ابتدا با مفهوم مشاور آشنا شویم و به بررسی این موضوع بپردازیم که یک مشاور کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور، شخصیست متخصص که بررسی تمام جوانب می پردازد و مسائل را به طور کامل در جلسات مشاوره کسب و کار شما برایتان عنوان می کند. به طور کلی برای بهره گیری از این خدمات لازم است به یک شرکت مشاوره Consulting firm مراجعه کنیم.

در ادامه قصد داریم برخی از مواردی که در مشاوره کسب و کار بررسی و عنوان می شود را ذکر کنیم:

ارزیابی خود:

به طور کلی هدف از این کار است که تمام ایده های شما واضح و روشن بیان شود. سپس بررسی شود که آیا آمادگی لازم را برای راه اندازی کسب و کار دارید یا نه

برای مثال یکی از مواردی که در ای زمینه مورد بررسی قرار میگیرد مسائل مالی و توانایی فرد می باشد. یعنی بررسی می شود که آیا شخص توانایی سرمایه گذاری را دارد یا همه جوانب را نسنجیده؟

قطعا بررسی این مسئله بسیار مهم می باشد.

  • انتخاب یک نام تجاری:

به طور یقین هر کسب و کاری دارای یک نام تجاری می باشد.

در این مرحله شما می توانید با استفاده از مشاوره کسب و کار، یک نام تجاری و یا برند برای کسب و کارتان انتخاب کنید. یا حتی اگر از قبل ایده ای در ذهن خود داشتید، آن را برای مشاور عنوان کنید و با وی مشورت بگیرید. سپس نام انتخاب شده را حتما به ثبت برسانید.


C:\Users\arezou\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\3.jpg

  • شناخت بازار کار و تحلیل رقبا:

در این مرحله باید تمام پستی و بلندی های سر راه خود را به خوبی بشناسید. سپس باید رقبای خود را در این راه بشناسید و آنها را مورد بررسی قرار دهید.

مثلا روش ها و تکنیک های آن ها را تا حد امکان شناسایی کنید تا بتوانید از روش های موفقیت آن ها در راه خود نیز بهره ببرید.

  • گسترش و تکامل ایده ها: 

آزمایش ایده ها: در این مرحله شخص مشاور ایده های شما را مورد بررسی تخصصی قرار می دهد و در نتیجه متوجه می شود که آیا این ایده ها در مرحله اجرا، قابلیت اجرایی را دارند یا خیر

  • نوشتن طرح کلی:

در این مرحله شما باید به کمک مشاور طرح کلی کسب و کار خود را بنویسید و سپس اگر طرح از نظر شما و مشاور مورد قبول بود، آن وقت بتوانید طرح را دقیق تر و با جزئیات کامل تر مورد بررسی قرار دهید و یک طرح جامع تهییه بفرمایید.

  • برآورد هزینه ها:

شما باید در مسیر کسب و کار، مخصوصا در ابتدای مسیر برای نشان داد و راه اندازی کسب و کار هزینه کنید. در این مرحله شما می توانید با استفاده از مشاوره کسب و کار تمام مسائل ریز و دستی که هزینه بردار هستند را مورد بررسی قرار دهید.

کلام آخر... 

در این مقاله سعی کردیم تا ضرورت استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار را بررسی کنیم. در پایان برای بهره مندی از این خدمات می توانید به وب سایت شاپرک مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد