shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

چگونگی بیمه شرکت سهامی خاص؟

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین کارهایی که هر شرکت سهامی خاصی باید انجام دهد بیمه کردن شرکت و کارمندان خود است. اولین مرحله برای بیمه شرکت سهامی خاص دریافت کد کارگاهی برای شرکت است. مرحله بعد پس از معرفی افرادی که در شرکت مشغول به کار هستند لیست بیمه آن ها هم رد می شود.

در این مقاله شهرداد قصد دارد تا شما را با مراحل بیمه شرکت سهامی خاص به طور کامل آشنا کند. تمام نکاتی که باید در انجام این امر مهم رعایت کنید را برای شما در این مقاله آورده ایم پس در اگر شما هم قصد تاسیس یک شرکت سهامی خاص را دارید یا میخواهید بیمه شرکت سهامی خاص خود را رد کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

تشکیل پرونده بیمه شرکت سهامی خاص

اولین و مهم ترین قدم برای بیمه شرکت تشکیل پرونده است. کارفرمایان باید نسبت تمام قوانین و مقررات بیمه آگاهی کامل و جامعی داشته باشند. این یک نکته ضروری برای شرکت های تازه تاسیس است به دلیل اینکه امور مربوط به بیمه جزو نکات مهم و حیاتی برای یک شرکت تازه تاسیس می باشد.

پس از ثبت نام کارگاه در اداره ثبت شرکت ها، کارفرما باید در حدود 15 روز پس از ثبت شرکت خود اقدام به بیمه کارکنان خود کند. کارفرمایان باید شخصیت های حقیقی و حقوقی را تفکیک کرده و سپس برای امور بیمه ای خود به صورت ذیل اقدام کنند.

  • کارفرما ابتدا به سراغ نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی به شرکت می رود.

  • سپس باید به بخش بازرسی شعبه در تامین اجتماعی مراجعه کند.

  • پس از مراجعه به این قسمت اقدام به دریافت فرم تشکیل پرونده کد کارگاهی می کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد بیمه شرکت سهامی خاص

همانطور که به آن اشاره کردیم کارفرماها به دو دسته اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تقسیم می شوند مدارک مورد نیاز برای هر کدام از این دو دسته به شرح ذیل می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

  • اساسنامه شرکت

  • نامه ای که در آن تاسیس شرکت اعلام شده است

  • روزنامه رسمی شرکت که در آن آگهی تاسیس شرکت درج شده باشد

  • کپی سند مالکیت یا اجاره شرکت

  • پروانه تاسیس شرکت یا پروانه بهره برداری شرکت

  • تصویب‌ نامه قانونی درخصوص تشکیل موسسه

  • سایر مدارکی که در ارتباط با تاسیس شرکت و شروع فعالیت شرکت است مانند اظهارنامه ثبت و موافقت اصولی آن

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  • سند اجاره رسمی

  • سند مالکیت اعم از رسمی، صلح حقوق و دعاوی

  • آرای مراجع قضایی مبنی بر مالکیت یا اجاره کارگاه

  • اجاره نامه عادی (در صورت ارائه در زمان فعالیت و تایید بازرس(

  • شراکت نامه‌های عادی و محضری

  • وکالت نامه بلاعزل

  • گزارش بازرسی

  • تاییدیه اتحادیه‌های صنفی یا مجمع امور صنفی مربوطه

جمع بندی

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیمه شرکت سهامی خاص به اپلیکیشن شهرداد مراجعه و با وکلای مجرب ما در این زمینه و در ارتباط با تمام مسائل حقوقی که برای ثبت یک شرکت تازه تاسیس نیاز است که بدانید مراجعه کنید. وکلای مجرب و حرفه ای شهرداد از ابتدا تا انتهای مسیر همراه شما خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد