shaparak

مجله سرگرمی

shaparak

مجله سرگرمی

مشاوره مدیریت چیست؟ به همراه لیست کامل وظایف و مسئولیت های آن

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است این می باشد که اصلا مشاوره مدیریت چیست؟ و کار مشاوره مدیریت در جامعه امروزی چه می باشد؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که سوالات زیادی مربوط به مشاوره مدیریت دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

مشاوره مدیریت چیست؟ کار این افراد چه می باشد؟

کار اصلی مشاور مدیریت ارائه دادن مشاوره در زمینه انتخاب راه های بهبود کارایی سازمان به مدیران ارشد آن سازمان می باشد. در اصل مشائره مدیریت یعنی به مدیران یاد بدهید که چگونه می توانند از راه های کم خرج به بهترین درآمد برسند. همچنین این افراد باید در جذب، ارتقا و آموزش نیروی انسانی به سازمان کمک کنند.

بعضی از مشاوران در شرکت و سازمان هایی که نیاز به مشاوره مدیریت دارند به صورت رسمی در آنجا کار می کنند اما بسیاری از مشاور ها به صورت قراردادی و همزمان با چندین شرکت کار می کنند.

قطعا اگر در این زمینه فعالیت می کنید باید بدانید که شرکت ها تمایل دارند مشاوره مدیریت خود را به افرادی بسپارند که دارای سطح تحصیلات بالایی باشند (ترجیحا دکتری) و در زمینه خود دارای علم چشمگیری باشند.

مشاوره مدیریت

چگونگی ساعت و محل کار مشاوره مدیریت

به طور معمول یک مشاوره مدیریت زمان خود را بر اساس تایم کاری خود بین مشتریان تقسیم می کند. از آن جایی که نیاز است یک مشاور مدیریت تایم زیادی با مشتریان خود بگذارند به همین دلیل بیشتر اوقات خود را خارج از دفتر کاری خود می باشد.

افرادی که مشغول به این کار هستند معمولا برنامه فشرده کاری و استرسی درکار آن ها نیست و اصولا یک روند کاری آرام و با آرامش را به دنبال دارند.

از نظر حقوق و دستمزد مشاوران می توانند آزادانه تصمیم بگیرند اما نکته قابل توجه در این موضوع این می باشد که این افراد باید دقت کنند که میزان دستمزدشان رابطه مستقیم با توانایی هایشان دارد.

امکان دارد این افراد بیشتر تایم روز خود را به کار مشغول باشند و همینطور بعضی از افراد فقط تعداد کمی در روز را کار دارند. میزان کار مشاور مدیریت بستگی به مشتریان حاضر آن ها دارد.

شرکت مشاوره

وظایف و مسئولیت های مشاوره مدیریت

وظایف مشاوران مدیریت در حوزه های تخصصی مختلف بسیار متفاوت می باشد. اما ما در ادامه قصد داریم یک سری از وظایف این مشاوران را در بخش های مختلف بیان کنیم:

  •  جمع کردن و ساماندهی اطلاعات مورد نیاز برای حل کردن مشکلات مطرح شده از سوی کارفرمایان به دلیل پیدا کردن راهکارهای مناسب برای حل کردن آن مشکلات.
  • یکی از وظایف این مشاوران انجام دادن مصاحبه فردی با کارکنان و مدیران رده های متفاوت و همچنین بازدید کردن از بخش های مختلف سازمان برای این که بتوانند روش ها، ملزومات را پیدا کنند.
  •  یافتن راهکار مناسب و پیشنهاد این راهکار ها به مدیران ارشد سازمان و شرکت 
  • ارائه دادن راه حل ها به مدیران و کارفرمایان سازمان برحسب نیازی که آن ها اعلام می کنند.

اگر با مطالعه این مقاله همچنان سوالاتی راجب به مشاوره مدیریت ذهن شما را درگیر کرده است به شما پیشنهاد می کنیم از سایت شاپرک دیدن نمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد